واردات و صادرات

مجموعه کالاهای صادراتی در شرکت اندیشه مهرآرای سپاهان

همان طور که در قسمت تامین و تولید بیان شد، شرکت اندیشه مهرآرای سپاهان تولیدکننده انحصاری پلی آلومینیم کلرید در ایران و خاورمیانه محسوب می شود. تولید این محصول ویژه تصفیه آب و پساب، ارتباطات ویژه ای در مجموعه ایجاد کرده است. لذا به منظور دستیابی به سهم بیشتری از فروش مواد منعقدکننده در منطقه و معرفی کالای ایرانی و دستیابی به بازار کالاهای تصفیه آب در کشورهای همسایه، آماس اقدام به بازاریابی گسترده در این مناطق کرده است. کشورهای عراق، ترکیه، حوزه CIS و افغانستان جزو برترین خریداران صادراتی شرکت محسوب می شوند. لازم به ذکر است علاوه بر تولید و صادارت محصولات منعقدکننده، به دلیل سابقه تیم بازرگانی آماس در تامین محصولات شیمیایی واحدهای تصفیه آب نظیر سود پرک، آب ژاول، سدیم متا بی سولفیت، کلر جامد،کربن اکتیو، آنتراسیت و انواع ترکیبات ضد رسوب و ضد خوردگی، این محصولات نیز به سبد کالایی صادراتی شرکت افزوده شده اند.
جدایی از محصولات منعقدکننده، آماس در حوزه تولید محصولات هیدروکربنی خصوصاً حلال های آروماتیک سولوسو ارتباطات بسیار خوبی با شرکت های تولیدی رنگ و رزین در ایران، عراق، ترکیه، پاکستان و کشورهای CIS ایجاد کرده است. این امر خود منجر به گسترش محصولات واحد تولیدی به حلال های وایت اسپیریت و نیز هیدروکربن های سبک در مجموعه آماس شده است. حلال های سولوسو تولیدی در شرکت از استانداردهای جهانی مطابق استاندارد شرکت Exxon-Mobile بوده و سهم بازار خوبی در ناحیه آسیا کسب کرده است.

کشور ایران منطبق با پیشرفت های جهانی به تدریج مباحث طرح و توسعه را در سطوح مختلف سازمانی ایجاد کرده است. بیشتر بودجه های تحقیقاتی اصولاً در شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع نیروگاهی و پژوهشکده های ملی و داروسازی وارد می شوند. اما با خصوصی سازی بسیار از شرکت های بزرگ و ایجاد شرکت های خصوصی معظم، اهمیت مباحث R&D به سطح شرکت های مختلف کشیده شده است.

تحقیق و توسعه | آماس چم | amaschem
واردات صادرات | | آماس چم | amaschem

سابقه شرکت ما در صادرات انواع محصولات شیمیایی !

در حوزه مواد اولیه شوینده شرکت تولید مستقیم نداشته است. اما در یک بازه زمانی حداقل 12 ساله جهت صادرات این محصولات به سایر کشورها حتی کشورهای حوزه آفریقا فعال بوده است. در حال حاضر نیز، صادرات مواد اولیه شوینده شامل محصولات سولفونیک اسید، تگزاپون(شامپو بیس)، لورامید، بتایین، کوکونات و…به کشورهای افغانستان، کردستان عراق و CIS در حال انجام است. تیم فنی شرکت همچنین مناسبات خوبی برای احداث واحد های شوینده نهایی با کشور عراق داشته است.
همچنین صادرات محصولات نهایی شوینده شام انواع پودرهای لباسشویی دستی و ماشینی، انواع شامپو، مایع دستشویی و ظرفشویی نیز جزو کالاهای صادراتی مجموعه بوده است. صادرات محصولات تمام شده بیشتر به مقصد کشور افغانستان و کشورهای حوزه CIS انجام می شود. صادرات محصولات تمام شده غذایی شامل انواع روغن خوراکی، کیک و کلوچه جزو کالاهای صادراتی آتی مجموعه به مقصد کشورهای آفریقایی خواهد بود.

صادرات سایر محصولات پالایشگاهی،پتروشیمی و پایین دستی

 

 

– انواع حلال های آمینی شامل مونو اتانول آمین، دی اتانول آمین و تری اتانول آمین
– انواع حلال های پایه گلایکول نظیر مونو اتیلن گلایکول، دی اتین گلایکول، تری اتیلن گلایکول و پلی اتیلن گلایکول
– انواع ترکیبات استری نظیر متیل استات، اتیل استات، ایزوپروپیل استات، بوتیل استات و…
– انواع تینر
– هیدروکربن های سبک و سنگین
– گاز نرمال بوتان و ایزوبوتان
– آلکیل بنزن خطی
– انواع پلیمرهای پلی اتیلنی و پلی پروپیلنی پرمصرف
– اوره گرانول و پریل
– گوگرد کلوخه، گرانول، پودری و میکرونیزه
– کلسیم کلراید در گریدهای مختلف
– کلسیم کربنات در گریدها و دانه بندی های مختلف
– انواع ترکیبات الکلی نظیر متانول، اتانول
– کربنات سدیم سبک و سنگین
– بی کربنات سدیم خوراکی و صنعتی
– اسید سیتریک خشک و آبدار
– منیزیم هیدروکسید
– منیزیم اکسید
– نفلین سینیت

کالاهای وارداتی توسط مجموعه شرکت مهر آرای سپاهان !

علاوه بر محصولات صادراتی، واردات کالاهای پرمصرف خاص صنایع نیز یکی از دغدغه های آماس از ابتدای کار بوده است؛ اکثر این کالاها مواردی هستند که در تناژ بالا مورد نیاز صنایع هدف ما بوده اما در ایران تولید نشده و یا میزان تولیدی کفاف نیاز صنایع را نخواهد داد، کالاهای این حوزه عبارتند از:
– بوریک اسید
– بوراکس پنتا
– بوراکس دکا
– آب اکسیژنه صنعتی و خوراکی با درصد خلوص متفاوت
– اسید فسفریک خوراکی 85 درصد
– رزین اکریلیک پودری ترموست
– کربن اکتیو پودری، گرانولی و میله ای